Zapisz się na Kurs Large Light

Dowiedz Się Więcej Large Light

 

 

 

Metody Nauczania 1 A więc jaką metodą uczycie w ARTOS-ie?

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 Po prostu zachowujemy równowagę pomiędzy świadomą percepcją języka i spontaniczną ekspresją w tym języku.

 

 

 

 

  

Metody Nauczania 1 Co mam rozumieć przez świadomą percepcję?

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 W pełni uświadomione rozumienie funkcjonowania języka jako spójnego systemu rządzącego się pewnymi prawami zarówno na płaszczyźnie gramatycznej oraz leksykalnej. Innymi słowy, uczeń musi rozumieć jak działa język. Musi praktycznie rozumieć prawa, które nim żądzą w sensie np. kolejności słów, czyli tak zwanego szyku wyrazów w zdaniu, albo np. w sensie dobierania słów w taki sposób, aby tworzyły one naturalne zwroty, czyli połączenia słów tworzące tak zwane kolokacje.

 

 

 

 

  

Metody Nauczania 1 Czy to oznacza, że trzeba się uczyć reguł gramatycznych?

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 Nie. Biegła znajomość języka nie wymaga zapamiętywania żadnych reguł gramatycznych. Nie mówimy o uczeniu się reguł. Mówimy o rozumieniu funkcjonowania języka, które następnie musi zostać przekształcone w spontaniczną umiejętność wyrażania własnych myśli w tym języku.

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 Brzmi trochę tajemniczo.

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 Nie ma w tym żadnej tajemnicy. Czy mówiąc "Brzmi trochę tajemniczo?' zastanawiałaś się, że zastosowałaś elipsę, czyli pominęłaś słowo 'to' przed słowem 'brzmi' i że użyłaś przysłówka 'tajemniczo' określającego sposób w jaki słowo 'brzmi' opisuje to, co masz na myśli oraz drugiego przysłówka 'trochę' opisującego intensywność przysłówka 'tajemniczo'?

 

 

 

 

  

Metody Nauczania 1 Nie. Nie zastanawiałam się.

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 No właśnie. Robisz to spontanicznie. Jest to jeden z tysięcy schematów użycia języka polskiego, który został przez Ciebie zapamiętany i Twój umysł automatycznie wyszukuje takie wyrażenie w bazie zapamiętanych słów i zwrotów i stosuje je adekwatnie do Twoich intencji. Podobnie jest z biegłą znajomością języka obcego, gdzie musimy osiągnąć etap spontanicznej ekspresji, czyli wyrażamy nasze myśli szybko, precyzyjnie i zgodnie z zasadami rządzącymi językiem, które zrozumieliśmy a następnie opanowaliśmy je w sposób wręcz automatyczny.

 

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 A więc świadoma percepcja to inaczej rozumienie języka a spontaniczna ekspresja ...?

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 ... to zautomatyzowany sposób wyrażania swoich myśli w języku obcym.

 

 

 

   

 

Metody Nauczania 1 Jasne. Czyli, żeby np. myśleć po angielsku ...

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 ... żeby myśleć po angielsku trzeba zrozumieć prawa rządzące językiem a następnie, poprzez wiele praktycznych ćwiczeń nauczyć się stosować te prawa w praktyce aż do momentu osiągnięcia pełnej automatyzacji. To trochę tak jak uczyć się jazdy samochodem. Początkujący kierowca zwraca uwagę na to, kiedy wrzuca jaki bieg. A kiedy włącza kierunkowskaz, hamuje lub wciska klakson, najpierw musi podjąć taką decyzję. Jest to całkowicie świadome.

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 Czyli coś co nazywasz świadomą percepcją.

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 Dokładnie. Doświadczony zaś kierowca nie zastanawia się jaki bieg ma wrzucić, nie analizuje kiedy włączyć kierunkowskaz albo kiedy ma zahamować. Robi to spontanicznie i jego reakcje są znacznie szybsze niż reakcje początkującego kierowcy.

 

 

 

 

  

Metody Nauczania 1 Poza tym początkujący kierowca często popełnia błędy ...

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 ... które z czasem zostaną wyeliminowane poprzez godziny spędzone za kierownicą.

 

 

 

 

  

Metody Nauczania 1 Oczywiście. A gdyby miał streścić stosowaną w ARTOS-ie metodykę w kilku słowach ...

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 Wyrażę to w trzech słowach: rozumienie, ćwiczenie, automatyzacja.

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 Rozumiem. Ale wydaje mi się, że wszyscy tak uczą języków. Na czym więc polega wyjątkowość waszego sposobu nauczania?

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 Po pierwsze, wszyscy tak nie uczą języka. Po drugie, tajemnica tkwi w proporcjach oraz w budowaniu świadomości językowej na mocnych fundamentach.

 

 

 

 

  

Metody Nauczania 1 To znaczy?

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 Zilustruję to w następujący sposób: spotkałem już tysiące osób, które wcześniej uczyły się języka angielskiego w różnych miejscach i często nawet po kilku latach nauki w ogóle nie rozumieją funkcji przedimków w języku angielskim. Po prostu nie wiedzą, do czego one służą.

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 Dlaczego twoim zdaniem tak się dzieje?

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 Zapewne ich nauczyciele mieli problemy z wyjaśnieniem im tego w sposób dla nich przystępny i nic w tym dziwnego, bo jest to dość trudne. Ale to jest tylko czubek góry lodowej. Okazuje się, że jest cała masa zagadnień językowych, których w ogóle nie rozumieją a ich nauczyciele wymagają od nich ich stosowania. To ostatecznie prowadzi do bardzo powszechnego i niestety niepożądanego zjawiska w nauce języka angielskiego ...

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 ... mianowicie?

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 Uczniowie myślą po polsku i budują swoje myśli po polsku, podstawiając do tego angielskie wyrazy.

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 Jasne. A co z ćwiczeniami? Jak dużo trzeba ćwiczeń aby opanować język?

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 Powiem krótko: więcej niż się zazwyczaj stosuje.

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 Rozumiem teraz dlaczego w ARTOS-ie stosujecie zasadę 'więcej ćwiczeń'.

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 To absolutnie konieczne. Aby myśleć po angielsku i osiągnąć etap spontanicznej ekspresji potrzebne jest bardzo dużo ćwiczeń.

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 Jakie to są ćwiczenia?

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 Jest tylko jeden sposób, aby się tego dowiedzieć.

 

 

 

 

  

Metody Nauczania 1 Rozumiem. Dzięki za rozmowę.

 

 

 

 

 

Metody Nauczania 1 Również dziękuję.

 

 

 

 

  

 

 

More Info

Więcej Informacji

Dlaczego ARTOS

Przede Wszystkim Konwersacja

Skuteczna Nauka Języka

Nauka Angielskiego

Kursy Standardowe

Kursy Optymalne

 

Szkoła Językowa ARTOS

ul. Pieniężnego 18

10-006 Olsztyn

 

Telefon:

+ 48 515 253 212 

 

Kontakt telefoniczny:

od poniedziałku do piątku: 9.00 - 18.00

 

Logo 400

Logo   Text 500

 Wybrane Linki:

Home

Ceny Kursów

Praca dla Anglisty

Praca dla Germanisty

Dlaczego ARTOS 

 © 2017 Szkoła Językowa ARTOS.

Wszystkie prawa zastrzeżone


Please publish modules in offcanvas position.